BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 13 May 2010

Bagi Kau Yang Menanti

Aku duduk
Jari ini menari dan berdansa di atas kekunci putih ini.
Laju mereka bergerak. Tidak terlalu pantas. Tapi tak pula terlalu perlahan.



Rakan itu,
Rakan ini,
Rakan yang di sana dan di situ.
Semuanya bertanya tentang kewujudan blogku.
Bukan aku tidak mahu berkongsi, tapi aku punya kata hati,
Mereka dan aku tidak sama ideolagi dan cara pikir. Aku begini, mereka begitu.
Anjakan paradigma dari sudut pemikiran itu akan terus berperang sesama sendiri.
Mungkin..,




Kini,
Aku bersedia untu berkongsi.
Tinta bahasa peribumiku aku jadikan medium hubungan ini.
Bahasa penjajajah itu aku lipat dan kusimpan kemas di dalam kocek otakku.
Jika berkeinginan untuk menghias menggunakannya, akan aku tebarkan kata-kata itu.



Aku harap,
Kau, dia dan mereka mampu
Untuk membaca, mengupas dan meniliti satu demi satu cebisan hati.
Fahami dan selami kerna kita hanya manusia biasa. Kau dan aku, Tiada bezanya.



Muhamad Safwan Pevensie

0 comments: